Pölöskei tó

Tisztelt Látogató!

A társaság 200 hektáros területén található 146 hektárnyi vízfelület évek óta a hazai és nemzetközi horgászturizmus cél állomása. A tőzeg bányászat nyomán kialakult tóban a magyarországi halfauna szinte valamennyi halfaja megtalálható. Rekordméretű pontyai és harcsái sok horgásztársunknak nyújtottak már felejthetetlen élményt. A tó tagoltsága, heterogén mederszerkezete és a fás, akadós helyei rendkívüli kihívást jelentenek valamennyi horgász számára. Ma már az ide látogató vendégek a védett lápi természeti környezet fenntartható használata miatt sem kell, hogy nélkülözzék azokat a szolgáltatásokat, amelyek egy családi üdülés során nélkülözhetetlenek. A szinte teljes egészében megújuló energiával üzemelő központi horgászházunk minden kényelmet és szolgáltatást biztosít az idelátogató vendégeink számára.

Igényeiknek megfelelően választhatnak apartmanos, vagy faházas horgászhelyek közül.

Őszintén kívánjuk, hogy Önök is kellemes, akár életre szóló horgász élményeket szerezzenek nálunk.

Videó Galéria Horgászhelyek elhelyezkedése

Horgászbaráti üdvözlettel: Ügyvezetők

Pontyfogás - 23,28 kg

A „Jungle” Pölöskei Tóra 2014. július 10.-én érkezett a két fős csapatunk, a Weighty C&R Team: Csóri Szabolcs és Pénzes Lajos személyében, a 4 napos kis túrájára. Nem horgásztunk még a 146 hektáros tavon, így a neten próbáltunk információt gyűjteni, hogy melyik álláson próbáljuk ki magunkat! Így esett a választás a 3-as faházas horgászhelyre. A hely, a ház és körülötte minden tökéletes és rendezett volt, annak ellenére, hogy az időjárás nem éppen a nyárnak megfelelően alakult. 30-40 km/h-ás északi szél fogadott minket, hatalmas esőzés közepette! Ennek ellenére is nagy elánnal vetettük bele magunkat a Tó meder feltérképezésébe, a lehető legjobb haltartó helyek megtalálása érdekében.

A gyönyörű Jungle vízterület csak hemzsegett a horgászatot igen megnehezítő víz alatti bokrok, fák, akadók rengetegétől. Sikerült kiszemelni a horgászatra általunk jónak vélt helyeket, így bójáztunk, etettünk és lassan a szerelékeink is a helyére kerültek. Etetésre kizárólag saját főzött és oldódó bojlit használtunk egészben, felezve némi dip kíséretében! Az Én pálcáim a Tó által is javasolt parttal szemben található bokor elé, és 5-6 méterrel jobbra a törés oldalába kerültek. Társam botjai a horgászhelyhez képest északi irányba kaptak helyet kb. 120-140 méter távolságban, itt ígéretes törés húzódik! A túránk során mindkét hely adott bajszost kicsit, nagyot egyaránt 12 kilóig, sőt pár darab dévér keszeg sem bírt ellenállni a saját készítésű H.B.M-nek (halas-borsos-mandarinos) illetve a chili-máj, csoki-máj kombinációnak!

A tavon eltöltött 4 fergeteges nap kevésnek bizonyult, nem tudtunk betelni a Tó szépségével, és a benne rejlő lehetőségekkel, ami kiaknázásra várt és hívogatott minket. Ahogy mondják szerelem első látásra! Így maradtunk még pár nap erejéig. 2014. július 15.-én 03:57 perckor a kapásjelző ébresztett, nem túl nagy vehemenciával. A bokor elé tett szerelékem életre kelt, a BlowBack rigen hóember formában felkínált 22 mm-es H.B.M-mel, melynek úgy tűnik nem tudott ellenállni a pocakos! Pattantunk is a csónakba, majd pikkelyes barátunk ismét neki iramodott és annyi zsinórt húzott le, amit a csónak előre haladtával sikerült visszanyerni tőle, majd megállt. A bokor elé érve jöhetett a zsinór kiszabadítása a víz feletti és alatti akadókból, ami nem kis munkát, odafigyelést igényelt. Mikor azt gondoltuk nyeregben vagyunk, hát nem. Újabb zsinór kiszabadítás, majd sikerült a nyílt víz felé terelni, ahol egy 15 perces fárasztás után merítőben tudhattuk a megfáradt hatalmas pikkelyest! A parton pontymatrac, rajta mérőzsák várta az akkor már láthatóan hatalmas harcost! A mérleg képzeletbeli nyelve 23,28 kg-nál állt meg! Majd kiugrottam a bőrömből, nem hittem el, sikerült megdöntenem a személyes rekordomat pont egy ilyen kemény, brutálisan nehéz vízen. Gyors mérlegelés, fotózás, fertőtlenítés, és tiszteletem jeléül én is a vízben kötöttem ki, itt vártam, hogy visszanyerje erejét, majd szabadságát!

Záróakkordként a csapattársamnak egyben Barátomnak még sikerült egy 9 kg-os harcsát becsapnia dupla 22 mm-es chili-máj hóember csalival. A harcsa szintén visszanyerte szabadságát!

Köszönjük az élményt, visszatérünk!